Dráhy české

ODKAZY Klikněte zde pro rozvinutí mnoha dalších odkazů (kořen navigace)
DRÁHY Z toulek kolem drah, z archívů a z příspěvků přátel jsem poskládal galerii fotek z různých drah a událostí kolem nich. Dělám to pro svou vlastní radost jako hobby, a pokud se Vám obrázky zalíbí, budu jen rád.
Dráhy české Dráhy české
Rád se toulám kolem železnic. Mám rád atmosféru nádraží, fascinuje mě "genius loci" drah, které už nejsou tak důležité, jak kdysi byly... Přesto přetrvávají. V torzech, v pozůstatcích, v artefaktech. Jako svědectví o touhách, snech, snažení i neúspěchů a zklamání našich předků.
Zubacka Zubacka
Ozubnicová dráha Tanvald - Korenov
Bechyňka Bechyňka
Soubor fotek, pohledů a momentek od vzniku dráhy do roku 2007.
Lipenka Lipenka
Druhá z jihočeských elektrických drah
Jindřichohradecké úzké Jindřichohradecké úzké
Jindřichův Hradec je historické město na jihu Čech s mnoha památkami ale je také výchozím bodem 2 úzkorozchodných drah
Pacifik Pacifik
Pacifik - Posázavský Pacifik
Koňka Koňka
Koněspřežní železnice České Budějovice
Prokopské údolí Prokopské údolí
Praha-západ Praha-západ
...ahoj, tratě na západ od Prahy jsou též mým (trochu) koníčkem, hlavně mám slabinu pro semering a Pražsko-duchcovskou. Nejzajímavější dění je dnes na Pražsko-duchcovský v úseku Podlešín - Středokluky (hlavně díky letišti). ..
Vlečka na Orlík Vlečka na Orlík
Při stavbě Orlické přehrady vznikla vlečka -podle mého názoru pozoruhodná trať - po skončení výstavby zrušená
Denisovo nádraží Denisovo nádraží
V dobách tuhé normalizace, když výbor nejmoudřejších rozhodl, že nejlepším místem pro dálniční průtah Prahou je centrum, padlo rozhodnutí o zrušení nádraží Praha Těšnov. 16.3.1985 v 8 hodin bylo zlikvidováno odstřelem.
Praha nákl. Praha nákl.
Za předmnichovské republiky (1919) bylo dokončeno železniční spojení Praha Libeň-horní - Malešice - seřaďovací nádraží Vršovice. Později bylo zprovozněno Nákladové nádraží Žižkov (1936 - připojené do stanice Malešice), dvoukolejnou tratí byly spojeny nádraží Malešice a Běchovice(1939) a byla vybudována jednokolejná spojka z Malešic do Hostivaře .
Na severu Prahy Na severu Prahy
Základem pro stavbu dráhy Praha - Drážďany se stala rakousko - saská smlouva z roku 1842. První úsek, z Prahy do Lovosic, byl otevřen 1.10.1850, úsek z Lovosic do stanice Podmokly 1.4.1851. Ze stanice Podmokly do Drážďan provoz zajišťovala Sasko-česká státní dráha.
TKPE TKPE
Ideou vzniku dráhy bylo zřízení levného a výkonného spojení Prahy se severovýchodem Čech. Průmyslníci zase prosazovali připojení tratě z Turnova na Buštěhradskou dráhu v Kralupech s cílem dovozu kladenského uhlí. Navzdory této myšlence však k podpoře nové dráhy ze strany Buštěhradky nedošlo - vznikla zcela samostatná společnost.
Libeň Libeň
Záběry jsem pořídil 13.2.2004 mezi 15:00 a 15:47 během dlouhého čekání na průjezd druhého "Pendolina" ČD. Na libeňském zhlaví je docela rušno, a tak jsem si dlouhou chvíli krátil fotografováním známých strojů...
Císařský mlýn Císařský mlýn
Původní mlýn byl v Bubenči postaven v roce 1395. V roce 1825 zde byla zřízena papírna. Železniční vlečku již renesanční mocnář zřídit nestihl, ta se stala důležitou dopravní cestou pro Pražské papírny a předmětem častých dohadů mezi ČSD a podnikem kvůli její sjízdnosti.
Podlešín Podlešín
Na začátku 70-tých let jsem při svých cestách do Karlových Var viděl za Hostivicemi podivný triangl. Jaksi mi neseděl stavební styl, zcela jiný, než na tratích v okolí. Že tento triangl je součástí "železniční objížďky" lze celkem snadno vyčíst z mapy - objíždí se západní část ruzyňského letiště. Triangl leží na trati Podlešín - Hostivice (ČD 121).
Bečov Bečov
Bečov. Malé, ale půvabné město na dráze Karlovy Vary - Mariánské lázně. Současně výchozí stanice odbočné trati do Rakovníka přes Žlutice.
Týn a Temelín Týn a Temelín
Nenápadná trať na jihu Čech získala na významu při budování jaderné elektrárny. Úsek, na kterém sestupuje do vltavského údolí má téměř charakter horské dráhy.
Most u Červené Most u Červené
Mnoha mužů věda, mnoha mužů píle, mnoha mužů znoj, vytvořily dílo, vznešených krás ku poctě Vás i nás.
Lochovice Lochovice
Vznikla jako soukromá místní dráha, postavená společností Místní dráha Zadní Třebáň - Lochovice se zemskou garancí. Doprava byla zahájena 30.8.1901. Provozovatelem byla do r.1918 KkStB, od roku 1918 ČSD a v roce 1925 byla dráha postátněna.
177 Pňovany - Bezdružice 177 Pňovany - Bezdružice
Nezamýšlel jsem tento kraj navštívit, ani jsem to neplánoval. Okamžitě, hned první den jsem si jej zamiloval. Protože byl krásný podzim a já měl dost času, udělal jsem spoustu fotografií.
Dívčice-Netolice Dívčice-Netolice
Malá lokálka na jihu Čech - ale kdo by odolal zmáčknutí spoušti, když je krásné počasí, pěkný kraj a stroj před objektivem?
Martinice Martinice
 
pitoresque pitoresque
Na webu o Obrataňce máte v popisku k fotu zastávky Kaproun, že se jedná o nejpitoresknější zastávku, kterou znáte. Budiž, ale znáte např. zastávku Klínec na trati Praha Vršovice - Dobříš, nebo zastávku Kornatice- rybník na trati Rokycany - Nezvěstice, a jistě by se jich našlo více...
Kuchyně Kuchyně
Jo, a proč vlastně "kuchyně"? No, ono se tak říkalo v době páry strojvůdcovské "boudičce" - a je celkem zřejmé proč.