Události

ODKAZY Klikněte zde pro rozvinutí mnoha dalších odkazů (kořen navigace)
DRÁHY Z toulek kolem drah, z archívů a z příspěvků přátel jsem poskládal galerii fotek z různých drah a událostí kolem nich. Dělám to pro svou vlastní radost jako hobby, a pokud se Vám obrázky zalíbí, budu jen rád.
Události Události
Mimořádné jízdy parních vlaků, dny otevřených dveří v depech - všimli jste si, jak se tyto události dostávají do našich kalendářů, jak sháníme termíny, jízdní řády, jeden udiveny e-mail stíhá druhý... Jsou to svátky pro železniční fandy, setkání spiklenců: "taky jedeš...?" a " .. víš , že...". Zejména slavnosti na nádražích navštěvují též rodinní příslušníci fandů: "Je hezky a mě se nechtělo sedět doma..."
ČHŽ 2015 ČHŽ 2015
 
Lužná 2014 Lužná 2014
 
Západní Expres Západní Expres
 
Herold Expres 2014 Herold Expres 2014
 
Arriva 23.9.2013 Arriva 23.9.2013
 
Dobkovičky Dobkovičky
 
Orlík 2013 Orlík 2013
 
Karel I. Karel I.
V rámci oslav Audience Karla I. v Brandýse nad Labem pojede 28. dubna 2012 z nádraží Praha Braník zvláštní parní vlak tažený lokomotivou Šlechtična. - Tak pravil oficiální dokument s pozvánkou na jízdu.
Masaryčka 14.5.11 Masaryčka 14.5.11
 
M 222.0 M 222.0
 
JHMD 2010 JHMD 2010
25.9. - den železnice. Tentokráte jsme se opět rozhodli pro Jindřichův Hradec.
vinobraní Roudnice vinobraní Roudnice
 
Kozina 2010 Kozina 2010
Kozina, Kozí dráha, Ziegen Strecke - to je opět jedna z regionálních tratí, nad kterou vynesly ČD ortel. Soukromý dopravce přesto šel do rizika. Nejprve si udělal malou testovací jízdu a pak na léto vyhlásil jízdní řád, pronajal si velmi příjemné stroje (ty mu ČD mohou jenom závidět) a zahájil provoz.
Němka jede! Němka jede!
 
Vlak sv. Jiří Vlak sv. Jiří
 
Lužná 2009 Lužná 2009
 
Tišnov 2006 Tišnov 2006
Loučení s tratí Přibyslav - Sázava u Žďáru 22.IV.2006. Trati, dosud přežívající jako vlečka, hrozí zrušení a zánik... Fotoreportáž Jaroslava Wagnera.
České pendolino České pendolino
6.11.2005 - naposledy do Děčína jako R772 ČD končí se zkušebním provozem řady 680 na trati Praha - Děčín
Pouť na Říp Pouť na Říp
 
Setkání 2005 Setkání 2005
Setkání parních lokomotiv 25. a 26. VI. 2005 bylo vskutku důstojným vyvrcholením muzejní sezony v Lužné u Rakovníka.
Komarek 25.5.05 Komarek 25.5.05
A tak Komarek opouští 25.5.2005 NTM a míří do opraven v Českých Velenicích. A my se můžeme těšit, že vzácný parní vůz uvidíme po velmi dlouhé době opět v provozu.
141 nedojela! 141 nedojela!
Došlo i na ni. V těchto mrazech se jezdí zřejmě se vším, co jede. No a mašinka, která má nárok na spokojený důchod, tyto mrazy taky nevydržela!
Phone Hostivař Phone Hostivař
Od 1.7.2008 skončilo mé dojíždění vlakem do Libně, ale zase někdy dojíždím do Hostivaře...
Lužná 2005 Lužná 2005
1.5.2005 otevíralo své brány muzeum v Lužné u Rakovníka. Zajímavostí byla jízda nově rekonstruované 434.1100.
Lužná 2008 Lužná 2008
Po dlouhé době se vracím ke svým železničním stránkám, které jsem pohříchu delší dobu zanedbával! A začínám rovnou s tématem závažným: ukončení muzejní sezony v Lužné u Rakovníka.
JHMD 2008 JHMD 2008
27.9. - den železnice. Na výběr bylo skutečně mnoho akcí, ale tento kout Jižních Čech je naše srdeční záležitost.
Křivoklát Křivoklát
Výlet na Křivoklát vlakem s parní lokomotivou Albatros na advent na Křivoklátě
Bulhar 6.12.2004 Bulhar 6.12.2004
Na zatěžkávačce mostů se objeví 498.022, 555.0153, 475.111 a 475.179. Zkouška začne 6.12.2004 cca v 8.00 hod, kdy budou na novou mostní konstrukci vpuštěny po dvojicích parní lokomotivy (prdelema k sobě). Potom bude následovat zkouška jen se dvěma lokomotivami (498.022 + 475.179 ??) Celá zkouška má být dokončena do 12.00 hod.
Na severu Prahy Na severu Prahy
Tak tady to začalo: čekání si krátím vyhledáním vhodné kompozice (a to v případě roztockého nádraží není problém) a z nedostatku jiných zařízení po ruce vytahuji telefon!
Blava 5.12.2004 Blava 5.12.2004
Jízda Rebbecy - 498.104 - se uskutečnila u příležitosti Mikuláše 5. prosince 2004. Zvláštní vlak jel po rase Blava hl. st. - Rača - Nové Mesto - Petržalka - Nové Mesto- Hl. stanica.
JHMD 2006 JHMD 2006
Oslavy 100-letého výročí severní - Obrataňské - větve byly z organizačních důvodů přesunuty z prosince, kdy byla dráha ve skutečnosti otevřena, na vděčnější podzimní období.
Párou krajem 04 Párou krajem 04
Jízda se konala 27.11.2004 u příležitosti 130 let trati Ústí n.L. - Úpořiny - Bílina, 130 let trati Ústí n.L. Střekov - Děčín východ - Prostřední Žleb a ukončení sezony železničního muzea Zubrnice. Jízdu organizovala Zubrnická muzeální železnice a Krajský úřad Ústeckého kraje
Setkání bejčků Setkání bejčků
Velmi pěkná akce - Sétkání bejčků - se konala v Lužné u Rakovníka 24. a 25.VI.2006. Stroje - kdysi tak běžné na našich tratích - se předvedly v plné parádě.
Hektor T435.087 Hektor T435.087
V sobotu 20.11.2004 mají být na "Babíňák" (R 790 / R 791 "Otava") nostalgicky nasazeny vozební náležitosti T 435.0087 + 3 Balm ("krátké") = "jako za starých časů" ... Je to jedna z posledních možností, jak si dávné doby připomenout
Lužná 2006 Lužná 2006
Hvězdou letošního "Parního víkendu" v Lužné byl bezesporu parní vůz Komarek. Jen pár zasvěcených vědělo o jeho zkouškách a převozu na trase Č.Velenice - Č.Budějovice - Lužná u Rakovníka.
Lochovice 2004 Lochovice 2004
Jízda parního vlaku na trase Karlštejn - Zadní Třebáň - Lochovice 18.9.2004
Tříspřežky Tříspřežky
Setkání parních lokomotiv řady 345 - 26.-27.VI.2004 Lužná u Rakovníka s mezinárodní účastí
Den kozla 2004 Den kozla 2004
Pivovar - již tradičně - pořádá pro své příznivce a zákazníka Den Kozla - spojený s poznáním pivovaru i jeho výrobků - letos již dvanáctý. Pro mne byla největším lákadlem "němka" 555.0153 v čele mimořádného vlaku z Prahy do Strančic a pak "pendly" mezi Strančicemi a V.Popovicemi.
Lužná 2004 Lužná 2004
Zahájení sezony v muzeu nejenom otevřelo dveře dokořán pro návštěvníky, ale u této příležitosti jel z Prahy zvláštní vlak s papouškem 477.043 v čele.
Albatros 2003 Albatros 2003
Fotky jsem pořídil u příležitosti jízdy zvláštního vlaku na veletrh cestovního ruchu GO na výstaviště Brno. Vlak vedl nulkový albatros 498.022
Salonní Coupé Salonní Coupé
16.-.18.IV.1999 se na Masarykově nádraží konala výstava jídelních a lůžkových vozů.
Šlechtična Šlechtična
15.ledna 2000 - plzeňský Iron Monument Club pořádá další ze svých jízd po nákladních spojkách Prahou.
Šlechtična II Šlechtična II
Zdá se, že akce plzeňského Iron Monument Clubu jsou v Praze úspěšné. Tentokráte, 19. a 20. února 2000 vyjeli v historickém vlaku taženém 475.111 na pražský Semmering. Škoda, že kvůli přechodnosti se nekonal návrat Prokopským údolím.
Mikuláš 1999 Mikuláš 1999
4.12.1999, 9 hod. 52 min. Po roce opět na "Pražském Semeringu"
Mikuláš 1998 Mikuláš 1998
Kdy a kdo organizoval mikulášskou jízdu pražským Semeringem, vidíte z přiložených jízdenek.
Bouřňák 2002 Bouřňák 2002
Mikulášská jízda na Krušnohorské železnici
Bouřňák 2003 Bouřňák 2003
Mikulášská jízda na Krušnohorské železnici
Stříbrný šíp Stříbrný šíp
Po dobrých počátečních zkušenostech s provozem motorových vozů řady M290,0 objednaly ČSD v r. 1937 obdobný motorový vůz - tentokrát v ČKD. K jeho dodávce došlo až v roce 1939...
Karlštejn 13.4.98 Karlštejn 13.4.98
Mimořádná jízda parního vlaku Praha - Karlštejn s lokomotivou 464.102 dne 13.4.1998
Liberec 1980 Liberec 1980
Liberecké rozloučení s párou se konalo ve dnech 23.8. - 7.9.1980.
Nové údolí 8.8.1999 Nové údolí 8.8.1999
Při pročítání jízdních řádů parních vlaků jsem narazil na trať Černá v Pošumaví - Nové Údolí. Parní vlak jezdí v létě vždy o víkendech - a pozor: jízda začíná v Novém Údolí - na bavorské hranici.
Zlonice 3.10.1998 Zlonice 3.10.1998
3.10.1998 byla v železniční stanici Zlonice uspořádaná výstava kolejových vozidel a mimořádná jízda historického motorového osobního vlaku. Dojmy a obrázky z této akce uvádím na těchto stránkách.
Košice 2003 Košice 2003
Na podzim roku 2003 mě do Košic přivedla nejsmutnější rodinná událost. Na košické nádraží zase jeden velmi neschopný český podnikatel.
Košice, 21.9.1998 Košice, 21.9.1998
21. září 1998 jsem se vracel nočním rychlíkem Hornád do Prahy. Čekal jsem na odjezd vlaku v železniční stanici Košice. Když jsem ucítil typický zápach (nebo vůni - to záleží na úhlu pohledu) kouře z hnědého uhlí a oleje - vyšel jsem na obhlídku a uviděl jsem přízrak.
Korytnická dojezdila Korytnická dojezdila
Následující fotografie byly uveřejněny před více než 26 lety v časopise Železničář ročník 1975. Na straně 51 byl uveřejněný pod stejným názvem článek, želbohu tato část časopisu se nezachovala ani mně.
Vlečka na Orlík Vlečka na Orlík
Výstavba vodního díla byla zahájena 1. října 1954. Hlavní stavební práce byly situovány v těžce dostupných místech, značně vzdálených od existujících dopravních sítí. Zprvu byl materiál dopravován po železnici do stanice Milín. Zde bylo vybudováno překladiště o dvou kolejích a materiál se dále dopravoval automobily. Ve druhé polovině roku 1956 byly zahájeny práce na stavbě železniční vlečky dlouhé 16 km, do těsné blízkosti přehradní hráze.