Tratě z různých webů | Vyhledávání: |
ODKAZY | Klikněte zde pro rozvinutí mnoha dalších odkazů (kořen navigace) |
Zrušené a zaniklé železnice v ČR Vítám vážené návštěvníky na mém webovém portálu o zrušených železnicích v Čechách, na Moravě i ve Slezsku. | |
Současnost vojenské vlečky na letiště Bechyně Historie této zajímavé jihočeské vlečky se začíná psát v roce 1952, kdy byla zahájena výstavba vojenského letiště Bechyně, ležícího v prostoru mezi obcemi Sudoměřice u Bechyně, Hodonice, Březnice a samotnou Bechyní (na opačném břehu řeky Lužnice). | |
Pňovany - Bezdružice Jedna z nejhezčích západočeských lokálek | |
Krušnohorská železnice Seznámíte se zde nejen s historií tratě, ale i se současností, s obcemi a městy nacházejícími se v místech, kterými vede Krušnohorská železnice. Další zajímavou podstránkou jsou plánované akce nejen přímo na trati, ale i v její bezprostřední blízkosti, kdy je třeba využít do místa konání železnici. V tipu na výlet se celoročně seznámíte se zajímavými tipy na výlet ať pěší, cyklistický či na lyžích s použitím zdejší železnice. | |
Choceň - Broumov Počátkem druhé poloviny 19. století se objevují první myšlenky na stavbu trati, která měla spojovat sever Evropy od Baltského moře s jihem Rakousko - Uherska, tím umožnit dopravní obsluhu místnímu již existujícímu průmyslu a pomoci rozvoji nových center. Tuto myšlenku podporovala zejména vláda Pruská, zatím co vídeňští představitelé se k projektům stavěli odmítavě a realizaci odkládali na neurčito. Nedostatečně vybudovaná železniční síť v mocnářství byla i jednou z příčin porážky Rakousko - Uherska ve válce s Pruskem roku 1866. Vítězné Prusko se vrátilo k původní myšlence stavby trati a vzneslo své požadavky u vídeňské vlády. | |
Lipenka-různé | Odkazy na různé zdroje na webu |
Železnice na Podorlicku Třicet let muselo uběhnout od vykrystalizování první myšlenky na stavbu dráhy orlickým podhůřím až po okamžik, v němž se železnice prodrala údolím Divoké Orlice pod litickým hradem a údolím Tiché Orlice v Mladkově, nebo podél toku Metuje do Meziměstí. | |
Trati 201,224 | Po vydání zákona č. 13 ze dne 25. 11. 1883 dochází k dohodě o tom, že stát postaví tratě: a) Jihlava – Horní Cerekev – Jindřichův Hradec b) Horní Cerekev – Pelhřimov – Tábor. V téže době probíhala jednání o další pro jižní Čechy důležité trati z Tábora do Písku a dále do Horažďovic a Domažlic. S vyměřováním trati Horní Cerekev – Tábor – Ražice se započalo 19. 8. 1986 a současně byly vykupovány pozemky pro vedení dráhy. |
Zaniklé tratě v Česku | iDnes.cz/MAGAZÍNY Seriál Zaniklé tratě v Česku vám představí známé i neznámé historické železniční tratě bývalého Československa. |
Posázavský pacifik ... vítáme Vás na internetových stránkách věnovaných tratím Posázavského pacifiku, konkrétně trati číslo 210 – Praha – Vrané – Čerčany (s odbočkou na Dobříš) a trati číslo 212 – Čerčany – Kácov – Světlá nad Sázavou... | |
Eulengebirgsbahn czyli nierealne marzenie jakie zrealizowano. Dziś chciałbym Wam opowiedzieć smutną historię pewnego niesamowitego przedsięwzięcia.Była połowa XIX w., gdy pierwszy raz pojawił się koncept połączenia kolejążelazną Dzierżoniowa z Nową Rudą. | |
Kolej Stołowogórska Jak już wspomniałem stacja kolejowa Ścinawka Średnia (dawniej Mittelsteine) była węzłową. To znaczy, że krzyżowały się tu szlaki żelazne z różnych kierunków. Oprócz, niegdyś magistralnej, Śląskiej Kolei Górskiej (Schlesische Gebirgsbahn; pierwszy pociąg wjechał tutaj z Kłodzka do Nowej Rudy w 1879 roku, rok później przedłużono trasę do Wałbrzycha) wyprowadzono z tutejszej stacji tor poprzez Tłumaczów do Otovic i dalej do węzłowych Mezimesti w 1889 roku. Ów fakt nadawał ścinawskiej stacji funkcje częściowo graniczne, gdyż Mezimesti jest miasteczkiem czeskim a podówczas austro-węgierskim. Zresztą do dziś w tym samym miejscu przebiega granica polsko-czeska. | |
Oslavy 160 let Severní dráhy císaře Ferdinanda | Po stavbách koňských drah (České Budějovice - Linec a Praha - Lány) došlo u nás konečně v třicátých letech k budování první skutečné železnice - Severní dráhy císaře Ferdinanda. Myšlenku této dráhy na Moravě pojal profesor Póly technického ústavu ve Vídni a výborný znalec jáchymovských a ostravských dolů František Xaver Riepl. Roku 1829 zveřejnil návrh další koněspřežné dráhy, která by vycházela z Vídně a procházela Moravou do Bochnie v Haliči s odbočkami do Brna, Olomouce, Opavy a haličských solných dolů a skladišť. - PDF dokument |
018 Choceň - Litomyšl Místní dráha Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl | |
Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Gerona Anglicky a španělsky: historie úzkokolejky spojující Gironu a Sant Feliu | |
Le Chemin de Fer de la Corse C.F.C. Site d'informations indépendant sur les Chemins de Fer de la Corse Independant Website about Corsican railway | |
Burlinské jezero | Na Burlinském jezeře v ruském Altajském kraji vedou koleje pod vodou. Vlak po nich vozí sůl, která se těží ze dna. Každoročně se jí vytěží 65 tisíc tun. |