Dráhy české | Vyhledávání: |
ODKAZY | Klikněte zde pro rozvinutí mnoha dalších odkazů (kořen navigace) |
DRÁHY | Z toulek kolem drah, z archívů a z příspěvků přátel jsem poskládal galerii fotek z různých drah a událostí kolem nich. Dělám to pro svou vlastní radost jako hobby, a pokud se Vám obrázky zalíbí, budu jen rád. |
Dráhy české Rád se toulám kolem železnic. Mám rád atmosféru nádraží, fascinuje mě "genius loci" drah, které už nejsou tak důležité, jak kdysi byly... Přesto přetrvávají. V torzech, v pozůstatcích, v artefaktech. Jako svědectví o touhách, snech, snažení i neúspěchů a zklamání našich předků. | |
Zubačka Ozubnicová dráha Tanvald - Kořenov | |
Bechyňka Soubor fotek, pohledů a momentek od vzniku dráhy do roku 2007. | |
Lipenka Druhá z jihočeských elektrických drah | |
Jindřichohradecké úzké Jindřichův Hradec je historické město na jihu Čech s mnoha památkami ale je také výchozím bodem 2 úzkorozchodných drah | |
Pacifik Pacifik - Posázavský Pacifik | |
Koňka Koněspřežní železnice České Budějovice | |
Prokopské údolí | |
Praha-západ ...ahoj, tratě na západ od Prahy jsou též mým (trochu) koníčkem, hlavně mám slabinu pro semering a Pražsko-duchcovskou. Nejzajímavější dění je dnes na Pražsko-duchcovský v úseku Podlešín - Středokluky (hlavně díky letišti). .. | |
Vlečka na Orlík Při stavbě Orlické přehrady vznikla vlečka -podle mého názoru pozoruhodná trať - po skončení výstavby zrušená | |
Denisovo nádraží V dobách tuhé normalizace, když výbor nejmoudřejších rozhodl, že nejlepším místem pro dálniční průtah Prahou je centrum, padlo rozhodnutí o zrušení nádraží Praha Těšnov. 16.3.1985 v 8 hodin bylo zlikvidováno odstřelem. | |
Praha nákl. Za předmnichovské republiky (1919) bylo dokončeno železniční spojení Praha Libeň-horní - Malešice - seřaďovací nádraží Vršovice. Později bylo zprovozněno Nákladové nádraží Žižkov (1936 - připojené do stanice Malešice), dvoukolejnou tratí byly spojeny nádraží Malešice a Běchovice(1939) a byla vybudována jednokolejná spojka z Malešic do Hostivaře . | |
Na severu Prahy Základem pro stavbu dráhy Praha - Drážďany se stala rakousko - saská smlouva z roku 1842. První úsek, z Prahy do Lovosic, byl otevřen 1.10.1850, úsek z Lovosic do stanice Podmokly 1.4.1851. Ze stanice Podmokly do Drážďan provoz zajišťovala Sasko-česká státní dráha. | |
TKPE Ideou vzniku dráhy bylo zřízení levného a výkonného spojení Prahy se severovýchodem Čech. Průmyslníci zase prosazovali připojení tratě z Turnova na Buštěhradskou dráhu v Kralupech s cílem dovozu kladenského uhlí. Navzdory této myšlence však k podpoře nové dráhy ze strany Buštěhradky nedošlo - vznikla zcela samostatná společnost. | |
Libeň Záběry jsem pořídil 13.2.2004 mezi 15:00 a 15:47 během dlouhého čekání na průjezd druhého "Pendolina" ČD. Na libeňském zhlaví je docela rušno, a tak jsem si dlouhou chvíli krátil fotografováním známých strojů... | |
Císařský mlýn Původní mlýn byl v Bubenči postaven v roce 1395. V roce 1825 zde byla zřízena papírna. Železniční vlečku již renesanční mocnář zřídit nestihl, ta se stala důležitou dopravní cestou pro Pražské papírny a předmětem častých dohadů mezi ČSD a podnikem kvůli její sjízdnosti. | |
Podlešín Na začátku 70-tých let jsem při svých cestách do Karlových Var viděl za Hostivicemi podivný triangl. Jaksi mi neseděl stavební styl, zcela jiný, než na tratích v okolí. Že tento triangl je součástí "železniční objížďky" lze celkem snadno vyčíst z mapy - objíždí se západní část ruzyňského letiště. Triangl leží na trati Podlešín - Hostivice (ČD 121). | |
Bečov Bečov. Malé, ale půvabné město na dráze Karlovy Vary - Mariánské lázně. Současně výchozí stanice odbočné trati do Rakovníka přes Žlutice. | |
Týn a Temelín Nenápadná trať na jihu Čech získala na významu při budování jaderné elektrárny. Úsek, na kterém sestupuje do vltavského údolí má téměř charakter horské dráhy. | |
Most u Červené Mnoha mužů věda, mnoha mužů píle, mnoha mužů znoj, vytvořily dílo, vznešených krás ku poctě Vás i nás. | |
Lochovice Vznikla jako soukromá místní dráha, postavená společností Místní dráha Zadní Třebáň - Lochovice se zemskou garancí. Doprava byla zahájena 30.8.1901. Provozovatelem byla do r.1918 KkStB, od roku 1918 ČSD a v roce 1925 byla dráha postátněna. | |
177 Pňovany - Bezdružice Nezamýšlel jsem tento kraj navštívit, ani jsem to neplánoval. Okamžitě, hned první den jsem si jej zamiloval. Protože byl krásný podzim a já měl dost času, udělal jsem spoustu fotografií. | |
Dívčice-Netolice Malá lokálka na jihu Čech - ale kdo by odolal zmáčknutí spoušti, když je krásné počasí, pěkný kraj a stroj před objektivem? | |
Martinice | |
pitoresque Na webu o Obrataňce máte v popisku k fotu zastávky Kaproun, že se jedná o nejpitoresknější zastávku, kterou znáte. Budiž, ale znáte např. zastávku Klínec na trati Praha Vršovice - Dobříš, nebo zastávku Kornatice- rybník na trati Rokycany - Nezvěstice, a jistě by se jich našlo více... | |
Kuchyně Jo, a proč vlastně "kuchyně"? No, ono se tak říkalo v době páry strojvůdcovské "boudičce" - a je celkem zřejmé proč. |