STROJE

Vyhledávání:
ODKAZY Klikněte zde pro rozvinutí mnoha dalších odkazů (kořen navigace)
KOMAREK To jsem já 91 547 997 401-5, chcete-li M 124.001 - soubor statí a článků o parním motorovém voze
Půlstoletí T 426.0 Půlstoletí T 426.0
Významného výročí se letos dočkaly unikátní motorové lokomotivy řady T 426.0 (715), které po celou dobu svého provozu zaujímaly v lokomotivním parku ČSD sice nepatrné, ale současně velmi významné místo. Bylo to dáno především uspořádáním pojezdu, umožňující adhezní i ozubnicový provoz. Současně šlo o jeden z prvních typů motorových lokomotiv u tehdejších ČSD, které se vedle jiných a podstatně rozvinutějších skupin teprve hlásily ke slovu.
Stránky o prototypech a lokomotivních unikátech Stránky o prototypech a lokomotivních unikátech
Po více než čtyřech letech jsme pro Vás přichystali nové uživatelské rozhraní stránek O prototypech, které od 1. října 2008 vystřídalo původní, už značně programově i esteticky zastaralé rozhraní. Strukturu dat na stránkách jsme se snažili maximálně zachovat takovou, jak jste na ni zvyklí, přibylo ale několik nových funkcí, které určitě stojí za to Vám představit blíže:
Atlas parních lokomotiv ČSD Atlas parních lokomotiv ČSD
Vítejte na internetových stránkách, které obsahují informace o parních lokomotivách a o jejich provozu na tratích ČD. Dále zde najdete stručný pohled do historie parního provozu na území Čech a Moravy, termíny nostalgických parních jízd pro rok 2004 a popis funkce parní lokomotivy. Hlavní náplní těchto stránek by měl být atlas parních lokomotiv.
Lokomotivy našich tratí Lokomotivy našich tratí
Nejprve musím uvést, že jsem nehodlal zde vypisovat technické parametry jednotlivých řad a ani vytvořit atlas lokomotiv, ten naleznete jinde na českém webu, ale šlo mi spíše o to, přinést zajímavé a kvalitní obrázky strojů, které můžete běžně vidět na tratích a uvést snímky ze strojoven mašinek. Zde publikované soubory fotografií budou průběžně doplňovány a počet zvěčněných lokomotiv stoupat. Snímky zde publikované jsou pořízeny výhradně autorem těchto stránek.
Lokomotivy - stránky o lokomotivách a železnici
Opavský železniční klub Opavský železniční klub
Doufáme, že se zde poučíte, pobavíte a hlavně dozvíte řadu nových informací o železnicích v České republice a na Slovensku.
Mikádo 387.043 Mikádo 387.043
"Litovel" 310.0134 990 007-7 "Litovel" 310.0134 990 007-7
Klub přátel železnic Českého ráje je sdružení, které vzniklo v roce 1993 jeho cílem je záchrana a renovace historických kolejových vozidel, propagace železnic v Českém ráji a jízdy s historickými vozidly po tratích Českého ráje
Sergeje Sergeje
Dnes již legendární "Sergeje", tedy lokomotivní řadu 781 (dříve T679.1) ČD a ŽSSK, snad není ani třeba blíže představovat. Žádná jiná řada motorových lokomotiv v České ani Slovenské republice neodvedla tolik těžké a poctivé práce jako právě Sergeje. Věnujme tedy prostřednictvím těchto stránek řadě 781 alespoň tichou vzpomínku a ve fotogalerii si připomeňme nedávno minulou dobu, kdy tyto stroje běžně jezdily po kolejích bývalých ČSD. Stejně jako běžný provoz zachycují některé snímky i méně slavná léta jejich neodvratitelného ústupu.
T669-Site... T669-Site...
Well, dear visitor, this webpage is dedicated to my most favourite locomotive - the Czechoslovak T669.0/1, now class 770/771 and all its several export-versions.
Klub přátel Brejlovců Klub přátel Brejlovců
Asi všichni dobře víte, že v poslední době se mohutně ruší loko řada 750 a 753 "Brejlovec" výrobce ČKD Praha. Jelikož jsou toto moje nejoblíbenější lokomotivy a nejen moje, rozhodl jsem se založit tento klub a sdružení. Pokud Vás to zaujalo klikněte sem a podívejte se na náš záměr.
Pantograf Pantograf
Vítejte na stránkách věnovaných příměstské dopravě v okolí Prahy. Byly doplněny některé informace o ešusech. Konečně byl dokončen popis 451, 452.
Motorové vozy 852, 853, 854 a řídící vozy 954 Motorové vozy 852, 853, 854 a řídící vozy 954
Zde najdete aktuální fotografie motorových vozů 854, i historické 852 a 853. Informace o jejich provozu, o jejich vzniku, přehledy o každém voze, a další a další informace související s tématem stránek. Z fotek nechybí ani tapety na plochu. Přijdou si na své i modeláři ať už TT, HO i hráči hry Train Simulator, pro které tu je i download modelů do hry. Stránky jsou dělané pro rozlišení 1024
Elektrická lokomotiva E499.0 Instruktážní film o vývoji, provozu a údržbě lokomotiv řady E 449.0 (řada 140). Národní archiv, archivní fond Ústřední dopravní institut, film Elektrická lokomotiva řady E 499.0.
Lokomotiva Škoda řady 363 (Eso) Lokomotiva řady 363 je nejrozšířenější česká dvousystémová elektrická lokomotiva, přezdívaná „eso". Lokomotiva byla vyráběna v letech 1980 až 1990 ve firmě Škoda Plzeň (tovární typ Škoda 69E). Lokomotivy řady 363 (do roku 1987 řada ES 499.1) jsou určeny pro vozbu vlaků na osobních i nákladních výkonech. Několik lokomotiv této řady bylo rekonstruováno na řadu 362 s vyšší maximální rychlostí.
Elektrická jednotka řady EM 475.1 I.část Unikátní dokument o vzniku, výrobě a začátcích provozu jedné z legend železniční dopravy. Národní archiv, archivní fond Ústřední dopravní institut, film Elektrická jednotka řady EM 475.1.
Elektrická jednotka řady EM 475.1 II.část Unikátní dokument o vzniku, výrobě a začátcích provozu jedné z legend železniční dopravy. Národní archiv, archivní fond Ústřední dopravní institut, film Elektrická jednotka řady EM 475.1.
Lokomotiva Kyklop T499.0 Kyklop -- nejrychlejší česká dieselová lokomotiva sedmdesátých let. Proč musely Československé dráhy její výrobu odmítnout? Dokument z cyklu o unikátních nápadech, projektech a objevech, které za minulého režimu nesměly spatřit světlo světa.
T203.05 - Kaluga T203.05 - Kaluga
Stránky o "Kalugách" ...lokomotivách řady T203.05. Již více než dvě desetiletí jezdí tyto lokomotivy na našich vlečkách a přesto se najde spousta železničních nadšenců, kteří o této lokomotivní řadě nemají ani potuchy. Vlastně se není ani čemu divit, protože se jedná o nepříliš známé vlečkové lokomotivy, o nichž chybí ucelené a objektivní informace.
Železniční jeřáby a speciální vozidla Železniční jeřáby a speciální vozidla
Zcela v ústraní zájmu železničních fanoušků se krčí, i přes svoji mohutnost, velké drážní stroje - železniční jeřáby. Stránek s fotkami a informacemi o hnacích vozidlech máme plný internet. I jeřáby si pro svou těžkou a náročnou práci zaslouží svoje stránky. Zde jsou. Kromě nich se zde také setkáte s dalšími zajímavými vozidly a zařízeními - mechanismy pro boj se sněhem, zauhlovacími zařízeními a pod.
Altbau E Loks Teil 1 Altbau E Loks Teil 1
Předválečné německé elektrické lokomotivy - E18, E32, E44. YouTube video
Altbau E Loks Teil 2 Altbau E Loks Teil 2
Předválečné německé elektrické lokomotivy. YouTube video.