ODKAZY |
Klikněte zde pro rozvinutí mnoha dalších odkazů (kořen navigace)
|
Ozubnicové dráhy |
Zubačky - tratě, kde pro zvýšení adhese byla mezi koleje instalována ozubnice.
|
Oprava historické ozubnicové lokomotivy |
Pomoc na záchranu unikátní historické ozubnicové lokomotivy T426.003, která prochází generální opravou. Lokomotiva dělá radost s historickými vlaky na unikátní horské Zubačce v podhůří Jizerských hor a Krkonoš z Tanvaldu do Harrachova. |
Oprava „Rakušanky“ finišuje |
Na české koleje by se měla v druhé polovině srpna vrátit unikátní historická ozubnicová lokomotiva T426.003. Od podzimu loňského roku probíhá její rozsáhlá rekonstrukce ve společnosti Kladenská dopravní a strojní. |
Legendární „Rakušanka“ se vrátila na koleje |
Tři čtvrtě roku museli fanoušci české železnice čekat na chvíli, kdy se na koleje vrátí slavná motorová lokomotiva T426.003 z kořenovské zubačky. Loni začátkem listopadu přijela „Rakušanka“ do Kladna na generální opravu. Z dílen společnosti KDS-Kladenská dopravní a strojní vyjela jako nová právě teď.
Unikátní záběry Rakušanky v okolí Prahy, ba i na Pražském Semeringu! |
Výlet zubačkou přes Jizerky do Krkonoš |
Na co zírá mašinfíra: Dokonalý výlet zubačkou přes Jizerky do Krkonoš. Video cca 1hod.40min. z kabiny strojvůdce. |
Pražský Semmering |
Na co zírá mašinfíra: Nádherný Pražský Semmering včera a dnes.
V seriálu Na co zírá mašinfíra se projedeme nejmalebnější tratí v české metropoli. Dráha mezi nádražím Praha-Smíchov a Rudnou u Prahy přes Zličín a Hostivici dostala už při svém vzniku přezdívku Pražský Semmering. Dnešní díl bude mimořádný, máme možnost porovnat, jak vypadala trať před svojí rekonstrukcí a jak vypadá dnes. Jednou jsme ji projeli vlakem Českých drah, podruhé parní mašinkou Výtopny Zlíchov. |