Hektor T 435.087

Dráhy
Události
Převoz TGV
Jaroměř 2022
Vrchlabí 2022
Hrabačov 2022
Lužná 5.7.2022
TGV v Praze
Litomyšl 2022
Lužná 20.5.2022
Lužná 2019
Všudybylka
Výlet do Všetat
Čierny Balog 2019
Tisovec
Smíchov 15.9.2018
Sypáci - Řež
Jančurák se posral!
Smíchov 2017
ČHŽ 2016
ČHŽ 2015
Lužná 2014
Západní Expres
HeroldExpres 2014
Last Arriva
Arriva 23.9.2013
Sesuv pod lomem Dobkovičky
Orlík 2013
Karel I.
Děčín 24.9.2011
Masarykovo nádr.14.5.2011
M222.0
vinobraní Roudnice
JHMD 2010
Kozina 2010
Němka jede!
Vlak Sv.Jiří
Lužná 2009
Pouť na Říp
141 nedojela
JHMD 2008
Lužná 2008
Phone Hostivař
Na severu Prahy
JHMD2006
Setkání bejčků
Lužná 2006
Tišnov 2006
Setkání 2005
Lužná 2005
Komarek 25.5.05
Křivoklát
Měření mostu přes Seifertovu ulici v Praze u křižovatky U Bulhara 6.prosince 2004
Bratislava, 5.prosince 2004
Pendolíno
Párou krajem 2004
Hektor T 435.087
Lochovice 18.9.2004
Setkání parních lokomotiv řady 354
Lužná 2004
Den Kozla 2004
Bouřňák 2003
Albatros 2003
Košice 2003
Bouřňák 2002
Šlechtična II
Šlechtična
Vlečka na Orlík
Korytnická dojezdila
Mikuláš 1999
Nové údolí 1999
Salonní coupé
Mikuláš 1998
Zlonice,3.10.1998
Košice, 21.9.1998
Stříbrný šíp
Karlštejn 1998
Liberec 1980
Z cest

Na začátku všeho byla, jako obvykle, krátká poznámka na konci e-mailu:

Tuto sobotu (20.11.2004) mají být na "Babíňák" (R 790 / R 791 "Otava") nostalgicky nasazeny vozební náležitosti "T 435.0087 + 3 Balm ("krátké")" = "jako za starých časů" ... Je to jedna z posledních možností, jak si dávné doby připomenout, protože nový GVD už nebude nabízet takové podmínky, aby se to podařilo bez složitých opatření (m.j. oběh vozebních náležitostí už nebude jednodenní ...). Akce je údajně pořádána na počest starých "Kolbeňáků" - konstruktérů vozidel ČKD, kteří by se snad měli tím vlakem také svézt: další podrobnosti neznám. Tolik ve stručnosti musí jako redukovaná podoba informací stačit ... Pohodový poslední pracovní den zkráceného týdne i celý návazný víkend a "dobré světlo" fotografům, kteří se vydají lovit "zeleného Hektora"!

Na Hlavním nádraží se pár fotek vydařilo, nicméně z vyhlídky na Vyšehradě nebylo nic - až na pár černochů v tunelu. Slunce vyšlo právě o 10 minut později...

DSCF0944b.jpg (140300 bytes) DSCF0945b.jpg (148455 bytes) DSCF0946b.jpg (124703 bytes)

Dejme ještě slovo ing.J.Bekovi (Atlas lokomotiv 2.):

Poměrně tvrdý chod podvozků (ostatní malí hektoři měli podvozky pensylvánského typu) byl důvodem k použití tzv. kývačkových podvozků (typ prvně použitý u lokomotiv T 444.0) u lokomotivy T 435.087, která byla dále vybavena hydraulickou spojkou kompresoru a ventilátoru chladiče i změněným převodem, takže má nejvyšší rychlost 80km/hod. Zeleně natřená je známá z rychlíkového provozu na trati Praha - Horažďovice předměstí v letech 1960 až 1966, kde prokazatelně vykazovala nižší spotřebu paliva než dva motorové vozy M 262.0.

 
720087.jpg (43383 bytes) Prototypová T 435.087 se svým rychlíkem
(foto z publikace Pod značkou ČKD)
 

Škoda, že tato jízda neskončila na 100%:

Do Sušice sice vlak dojel, zpět už ale soupravu, s níž prý cestující nebyli příliš spokojeni (zejména v olomouckém "Balmu" byla prý neskutečná "klendra", protože netopil ...) přivezla pražská "Bardotka" (která shodou okolností od pátečního večera do neděle "parkuje" někde tam na jihu - na "Hektoru" nevydržela prý cívka nějakého stykače = banální závada, s níž nikdo nepočítal, protože se běžně nestávala ...