|
Někdy v roce 1998, když jsem začal browsit na "Mercurio"
(nyní Raifaneurope.net), nalezl jsem obrázek půvabného nádraží Vauvert -
někde ve Francii (foto pana Didiera Egiola), někdy v roce
1991. Místo mi nic neříkalo, ale obrázek jsem měl delší dobu
jako tapetu na své obrazovce. |
|
Vauvert jsem objevil ve Francii dočista náhodou: při přesunu
po gumě z Hyéres do Port Camargue - v roce 1999. Mí synové
začali najednou volat: Vauvert - Vauvert! No, dost dlouho mi docházelo wo-co-go
- ale pak bylo vše jasné: Vauvert je malé městečko na trati z Nimes do
přímořského města Le Grau du Roi. |
|
V jižní Francii je hezky: pachatel se tedy vrací na místo
činu.
Takto vypadalo nádraží Vauver v červenci 2005. Dvoudílná
souprava TER (Transport Expres Regional) řady X72500 přijíždí z Nimes.
S.K. 6.7.2005 |
|
... a odjezd TER do Le Grau du Roi. Na vedlejší koleji
dvounápravová posunovací lokomotiva řady Y8000.
S.K. 6.7.2005 |
|
Le Grau du Roi. Z Nimes přijela jednodílná, čtyřnápravová
jednotka TER řady X73587. S.K.
5.7.2005 |
|
Pohled na druhé čelo jednotky. Tyto stroje nasazuje SNCF na
podobné výkony, jako se u nás nasazují orchestriony. Setkával jsem se s nimi
i ve vnitrozemí Francie.
Je faktem, že v obloucích tolik nekvílí a jsou docela svižné.
S.K. 5.7.2005 |
|
Pohled na nádraží Le Grau du Roi s motorovým
vozem z přechodové lávky.
Popis motorového vozu jsem nalezl v časopise Dráha 5/2000:
Motorový vůz má dvě pohonné jednotky (2x257kW) s motory pod stanovišti
strojvedoucího. Maximální rychlost 140km/h. Pro regionální tratě SNCF byla
vyrobena dvěstěkusová serie ve firmě Alstom/De Dietrich Reichshoffen.
S.K. 5.7.2005 |
|
Dvoudílná jednotka v salinách po odjezdu
z Le Grau du Roi.
S.K. 8.7.2005 |
|
V roce 2001 zajížděly do Le Grau du Roi tyto
motorové vozy (některá z početných variant X4700).
S.K. červenec 2001 |
|
Aigues Mortes je překrásné středověké město v Camargues.
Jednodílný TER X73587 pod jeho hradbami uhání směrem na Le Grau du Roi.
Ve XIII. století stávalo Aigues Mortes na břehu moře. Od jeho hradeb
odplouvaly lodě - město bylo postaveno jako základna pro odplutí křížové
výpravy vedené Ludvíkem IX. - svatým. Od té doby moře
ustoupilo o několik kilometrů a pod hradbami proudí úplně jiná doprava.
S.K. 5.7.2005 |
|
V červenci 2001 jsem docela dlouho čekal na
tento vlak, ovšem kamion, který zastavil na přejezdových světlech zastínil
věž opevnění a zkřížil mé plány.
S.K. červenec 2001 |
|
Ano, toto je ta věž a přejezd.
S.K. červenec 2001 |
|
Pár metrů za přejezdem je zajímavý otáčivý most. Osa otáčení
je umístěna asymetricky, takže se "zaklapuje" k jednomu z břehů.
S.K. červenec 2001 |
|
Most se natáčí do pracovní polohy, zanedlouho pojede vlak.
Onou vodní dopravní cestou je Canal du Rhone - Sete.
S.K. červenec 2001 |
|
Odbočení na vlečku za Aigues Mortes na
saliny - podnik na výrobu mořské soli. Dlouhé přestavní páky nenesou závaží,
ale mají západky pro zajištění v požadované poloze.
S.K. 5.7.2005 |
|
V St. Gilles mají nejenom překrásnou katedrálu s unikátním
románským průčelím, ale též třícestnou výhybku na vlečce - v roce 2005 z ní
již zbývá pouze torzo. S.K. 6.7.2005 |
|
Třícestná výhybka
v roce 2001 - ještě funkční.
Robert Káldy červen 2001 |