Setkání 2005

Dráhy
Události
Převoz TGV
Jaroměř 2022
Vrchlabí 2022
Hrabačov 2022
Lužná 5.7.2022
TGV v Praze
Litomyšl 2022
Lužná 20.5.2022
Lužná 2019
Všudybylka
Výlet do Všetat
Čierny Balog 2019
Tisovec
Smíchov 15.9.2018
Sypáci - Řež
Jančurák se posral!
Smíchov 2017
ČHŽ 2016
ČHŽ 2015
Lužná 2014
Západní Expres
HeroldExpres 2014
Last Arriva
Arriva 23.9.2013
Sesuv pod lomem Dobkovičky
Orlík 2013
Karel I.
Děčín 24.9.2011
Masarykovo nádr.14.5.2011
M222.0
vinobraní Roudnice
JHMD 2010
Kozina 2010
Němka jede!
Vlak Sv.Jiří
Lužná 2009
Pouť na Říp
141 nedojela
JHMD 2008
Lužná 2008
Phone Hostivař
Na severu Prahy
JHMD2006
Setkání bejčků
Lužná 2006
Tišnov 2006
Setkání 2005
Lužná 2005
Komarek 25.5.05
Křivoklát
Měření mostu přes Seifertovu ulici v Praze u křižovatky U Bulhara 6.prosince 2004
Bratislava, 5.prosince 2004
Pendolíno
Párou krajem 2004
Hektor T 435.087
Lochovice 18.9.2004
Setkání parních lokomotiv řady 354
Lužná 2004
Den Kozla 2004
Bouřňák 2003
Albatros 2003
Košice 2003
Bouřňák 2002
Šlechtična II
Šlechtična
Vlečka na Orlík
Korytnická dojezdila
Mikuláš 1999
Nové údolí 1999
Salonní coupé
Mikuláš 1998
Zlonice,3.10.1998
Košice, 21.9.1998
Stříbrný šíp
Karlštejn 1998
Liberec 1980
Z cest
Setkání parních lokomotiv 25. a 26. VI. 2005 bylo vskutku důstojným vyvrcholením muzejní sezony v Lužné u Rakovníka.

(Pane Blahoši! Kde jste?)

Pohled na 8 zatopených a funkčních parních lokomotiv musel potěšit každého příznivce železnic!

Ovšem: směstnat 8 lokomotiv byl nesnadný úkol pro obsluhu stanice (směstnat je na koleje) i pro fotografa (směstnat je do objektivu)

Takže, zleva doprava:
354.195, 464.102, 475.111, 477.043, 354.7152, 434.1100, 555.0152, 534.0323
Akce začala vlastně už na nádražích, ze kterých byly vypraveny zvláštní parní vlaky: na Masaryčce a v Chebu. Chebem nemůžu sloužit...
464.102 najížděla na svůj vlak poměrně naknap: cca 8:30 (odj. 8:40)
Já spěchám na své oblíbené místo.
Pohled na dýmající mašinky na mostě přes Vltavu těší kluky (i ty větší) pěknou řádku let.
Pohled z cesty: Nové Strašecí
... a příjezd do Lužné
To platilo už dávno: Po příjezdu nejdříve napojit koně...
Ne, to není příjezd šlechtičny IMC - prostě jsem vyčkal, až se pozornost davu obrátí jinam.
Součástí celé akce byly i hvězdicové jízdy vlaků tažených parními lokomotivami. Ale toto se doopravdy povedlo: setkání vlaků na křížení nedaleko obce Chrášťany.
  Není to poprvé a doufám, že to též není naposledy: předvádění parních krasavic na točně. Jen snad časem všichni diváci pochopí, že zachování příslušného odstupu všemi zajistí nerušený výhled pro všechny. Popořadě: 354.195, 434.1100, 354.7152, 477.043, 555.0152, 534.0323
  Zajímavý byl i pohled na vystavené nezatopené lokomotivy:
534.0301, 556.0510, 464.053, 324.391, 300.619 ,555.301 s trofejním značením a 423.001.
   

Na závěr bych rád vyjádřil svůj názor: vzpomeňme na další krásné, leč dnes neprovozní stroje: 387.043, U47.001, 498.106 ... a další, které se nerozlučně pojí s význačnými událostmi, s naší historií. Že o dění kolem těchto pamětihodných exponátů mají lidé zájem, dokazovaly dlouhé fronty před vchodem do železničního muzea, které si před málokterým jiným muzeem dovedeme vůbec představit. Akce se zůčastnili i návštěvníci ze zahraničí: němci, rakušané, poláci.
Uvedení takového stroje do provozu stojí, zejména u velkých rychlíkových lokomotiv mnoho miliónů korun. Ale kolik strojů by se dalo opravit za oněch 200 miliónů, které chce naše čacká vláda utratit za propagaci referenda, které je již beztak pasé?
Referendum, ve kterém již řekli občané jiných evropských států: "páni politici, pracovali jste  špatně, vytvořili jste zmetek!"

Text a foto: S.Káldy 25.6.2005
s.k@tiscali.cz