|
Dráha Tábor-Bechyně.
Jedna z prvních normálněrozchodných drah s elektrickou trakcí v rakousko-uherské
monarchii. |
|
Zubačka.
Dráha Tanvald - Kořenov (-Harrachov) nikdy nepostrádala výjimečná
technická řešení k překonání přírodních překážek. |
|
Lipenka.
Elektrická dráha Rybník - Lipno. |
|
Jindřichohradecké úzké |
|
201, 212, 014 Posázavský Pacifik.
Původní stránka Rataje vplynula do nového webu -
fotografie z celého Posázavského Pacifiku! |
|
Koňka - Koněspřežní železnice České Budějovice - Linec
Již odedávna se pro dopravu soli z horního Rakouska do Čech používala
cesta z Lince do Českých Budějovic a dále do Prahy. K usnadnění
dopravy se později začalo využívat vodních toků. Již v 18. století
byly uskutečněny dílčí projekty pro usnadnění plavby po Vltavě
(zesplavnění Svatojanských proudů). Vodnímu spojení mezi Dunajem a
Vltavou však bránily pohraniční hory. |
|
Prokopáč.
Prokopské údolí je nyní chráněným územím, ale mnoho jeho
romantických zákoutí vzniklo lidskou činností, dobýváním vápence,
místy až bezohledným. Údolím prochází trať z Řeporyjí na Smíchov,
ale kromě ní jsou v údolí patrné zbytky drážek patřících k lomům |
|
Vlečka na Orlík.
Před třiceti lety, v roce 1964 byla na řece Vltavě dokončena výstavba
vodního díla Orlík.Ve druhé polovině roku 1956 byly zahájeny práce
na stavbě železniční vlečky dlouhé 16 km, do těsné blízkosti přehradní
hráze. Počátkem jara 1997 byla snesena. |
|
Denisovo nádraží.
V dobách tuhé normalizace, když výbor nejmoudřejších rozhodl, že
nejlepším místem pro dálniční průtah Prahou je centrum, padlo
rozhodnutí o zrušení nádraží Praha Těšnov. |
|
Pražské nákladové spojky.
Za předmnichovské republiky bylo vybudováno železniční spojení
Praha Libeň-horní - Malešice - Hostivař, spolu s velkým seřaďovacím
nádražím ve Vršovicích. |
|
Praha - západ ...ahoj, tratě na západ od Prahy jsou též mým (trochu)
koníčkem, hlavně mám slabinu pro semering a Pražsko-duchcovskou.
Nejzajímavější dění je dnes na Pražsko-duchcovský v úseku Podlešín -
Středokluky (hlavně díky letišti). .. |
|
Na severu Prahy.
Základem pro stavbu dráhy Praha - Drážďany se stala rakousko - saská
smlouva z roku 1842. První úsek, z Prahy do Lovosic, byl otevřen
1.10.1850, úsek z Lovosic do stanice Podmokly 1.4.1851. |
|
TKPE (070 a 092 ČD)
86 km dlouhá dráha, která překračuje tři řeky: Vltavu, Labe a
Jizeru. |
|
Libeň
Záběry jsem pořídil 13.2.2004 mezi 15:00 a 15:47 během dlouhého čekání na
průjezd druhého "Pendolina" ČD. Na libeňském zhlaví je docela rušno, a tak
jsem si dlouhou chvíli krátil fotografováním známých strojů... |
|
141.001
Prototypovou 141.001 - tu s kulatými okénky - potkávám
mezi Hlavním a Vršovicemi častěji. |
|
Císařský mlýn
Na počátku tisíciletí se stav vlečky značně zhoršoval, na kolejích přibývalo
nejen kamení, ale i napadané větve, ba i celé kmeny. V roce 2004 byly koleje
opět vyčištěny - a to je moment pořízení fotografií zajímavého technického
díla. |
|
121 Podlešín - Hostivice
půvabná lokálka + technická památka: podlešínský most |
|
Bečov. Malé, ale půvabné město na dráze
Karlovy Vary - Mariánské lázně. Současně výchozí stanice odbočné
trati do Rakovníka přes Žlutice. |
|
Most u Červené nad Vltavou
Mnoha mužů věda/ mnoha mužů píle,/ mnoha mužů
znoj,/ vytvořily dílo,/ vznešených krás/ ku poctě Vás i nás.
Základ v hrudi mocných skal/ cement žulu upoutal,/ hřeby pevny, ocel
tuh,/ vzdoruj bouři, chraň Tě bůh." |
|
192 Mezi Týnem a Temelínem.
Od Temelína musí trať na krátkém úseku klesnout až k Vltavě. Klesání
dosahuje až 20 promile. |
|
200, 172 Lochovice.
Stanice, která se kdysi chlubila technickou raritou: dvojicí mechanických
odjezdových návěstidel na návěstním krakorci na severním zhlaví
stanice. |
|
177 Pňovany - Bezdružice
Původně jsem vůbec neměl v úmyslu tuto stránku vytvořit - na webu něco
takového už dávno existuje. Nicméně za 14 překrásných podzimních
dní jsem nasnímal tolik fotek, že by byla škoda se o ně s vámi nepodělit... |
|
Dívčice - Netolice
Malá lokálka na jihu Čech - ale kdo by odolal zmáčknutí spoušti, když je
krásné počasí, pěkný kraj a stroj před objektivem? |
|
Martinice 5.3.2016
Malá zastávka při cestě do Krkonoš - ale určitě se vyplatila. Tím víc, že se proslýchá, že ty krásné mechanické semafory půjdou do pryč.
|
|
Česká Kamenice 2.4.2016
Během jízdy motoráčkem KŽC jsme se seznámili s úsekem této lokálky do
Kamenického Šenova. |
|
vlečka Kyselka 5.7.2013
Na rozkoukání na cyklovíkendu dáváme jízdu hore-dole kolem Ohře. No a tam
právě vede vlečka z Vojkovic do závodu Mattoni. Jo, tu co postavil ještě
starý Mattoni. |
|
pitoresque
Na webu o Obrataňce máte v popisku k fotu zastávky Kaproun, že se jedná o
nejpitoresknější zastávku, kterou znáte. Budiž, ale znáte např. zastávku
Klínec na trati Praha Vršovice - Dobříš, nebo zastávku Kornatice- rybník na
trati Rokycany - Nezvěstice, a jistě by se jich našlo více... Tak se tedy
podívejme... |
|
Kuchyně.
Jo, a proč vlastně "kuchyně"? No, ono se tak říkalo v době
páry strojvůdcovské "boudičce" - a je celkem zřejmé proč.
A uznejte sami: říkat tomu "stanoviště strojvůdce" nebo
"cockpit" - to není ono! |