DRÁHY
Nové přírůstky
Dráhy české
Stalo se...
Zahraniční
drahy.unas.cz
Bejvávalo
Jiné www
Ž-dostavení bylo ...

2.února 2024 - lednové mrazy opět těžce zkoušely postarší strojový park ČD. Ono se to nezdá, ale "sloni", na kterých závisí doprava v okolí Prahy, mají cca 30let. ČD původně tyto stroje nikterak moc nevítaly a první serie čítala pouhých 16 kusů - nicméně praxe ukázala, že bez nich to nejde a nakonec jich bylo vyrobeno 83. A protože u ČD byli drobní škudlilové, tak řada 471 je třívozová a v údolí Berounky (a nejen tam) velmi chybí soupravy pětivozové se dvěma motorovými vozy.

A tak přichází ke slovu sysel. Kapacitně souprava 162 + patrák + patrák + sysel jakž-takž postačuje, ale na jízdní doby nemá. Asi největším problémem je brždění - špalíky. A tak za syslem se vleče standardně buď nákladní vlak nebo rychlík a grafikón trpí.

bulletCo najdete na těchto stránkách?
Z toulek kolem drah, z archívů a z příspěvků přátel jsem poskládal galerii fotek z různých drah a událostí kolem nich. Dělám to pro svou vlastní radost jako hobby, a pokud se Vám obrázky zalíbí, budu jen rád.
Postupem času jsem došel až ke stránkám, které popisují také historii té-které dráhy v procesu jejích proměn během času (zubačka, bechyňka, vyšebrodka). Ne vždy se mi zdařilo publikovat 100% pravdivé údaje a dokonce jsem zjistil i rozdíly v literatuře. Máte výhrady? Klidně mi je sdělte!
bulletCo nenajdete na těchto stránkách?
Někdy v roce 1997, zaujal mne katalog obrázků evropských lokomotiv, obecně zvaný "MERCURIO". Ten se, myslím, stal poutním místem železničních fandů. Zaslal jsem tam několik příspěvků, ale trochu mi vadilo, že fotky, které jsem pokládal za tematicky svázané, byly rozděleny do několika adresářů. Pochopitelně: MERCURIO je především katalog lokomotiv - a jako takový je velmi zajímavý a Marco van Uden ho dělá dobře.
Nechci a nebudu jeho obrazové galerii konkurovat a chci dělat spíše náladovku, porovnání okamžiků z různého času a různé kuriozní momentky (Stříbrný šíp, Zelený Anton).
bulletKdo jsem?
Jmenuji se Saša Káldy. Nejsem železniční profesionál - pouze fanda a teoretik. Pokud některé stránky najdete podepsané jmenovcem Robertem A.T. - to už je další generace.
Mým povoláním byla výpočetní technika - teď již jenom příležitostně.
Můžete mi psát, můžete mi vynadat, můžete se ptát. Mailujte na: s.k(at)tiscali.cz .

TOPlist