Události

Události
Dráhy
Dráhy české
Zahraniční
drahy.unas.cz
  • Mimořádné jízdy parních vlaků, dny otevřených dveří v depech - všimli jste si, jak se tyto události dostávají do našich kalendářů, jak sháníme termíny, jízdní řády, jeden udiveny e-mail stíhá druhý... Jsou to svátky pro železniční fandy, setkání spiklenců: "taky jedeš...?" a " .. víš , že...". Zejména slavnosti na nádražích navštěvují též rodinní příslušníci fandů: "Je hezky a mě se nechtělo sedět doma..."

  • Pro železničáře - profesionály se tato sorta stává zpestřením jejich někdy monotónní služby. To jsou pak hodiny prosezené v příjemné debatě na hradlech, v dopravních kancelářích a v kabinách lokomotiv. To jsou rozsvícené reflektory projíždějících strojů, krátké zahoukání - nebo delší, když ten mladý moula ještě neví, co je to průjezdný obrys!

  • Fotoaparát  nebo kamera se stávají průkazkou, která otevře leckteré dveře, vyloudí úsměv...

7.12.2022
Do Česka ve středu přijel francouzský vysokorychlostní vlak TGV. Dvoupodlažní soupravu Avelia Horizon budou odborníci testovat na zkušebním okruhu u Velimi na Kolínsku. Cestující ve Francii se novým vlakem poprvé svezou v roce 2024.
V sobotu, 22.řijna 2022 si dámy v Kohoutově zorganizovaly raku pálení keramiky. A já si zajel do Jaroměře.
V sobotu, 4.září 2022 se mimo další konala jízda parního vlaku z Trutnova do Vrchlabí (Regionální den železnice 2022).
15.7.2022 pánové z Martinic uspořádali jízdu mimořádného parního vláčku z Martinic
Keywords:Martinice, Jilemnice, Vrchlabí, Hrabačov, 310, kafemlejnek, parní
5.7.2022
Měli jsme na hlídání malého Martina a chtěli jsme mu ukázat zase něco nového...
6.6.2022 - návštěva TGV na pražském Hlavním nádraží
V sobotu, 4.června 2022 jsme se nachomýtli k jízdě u příležitosti 140 let trati Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl.
Lužná 20.května 2022
Potřeboval jsem si ověřit pár detailů na třínápravovém cisternovém voze...
Lužná, 12.října 2019
Byla to velmi hezká sobota a v muzeu v Lužné se nekonala žádná akce.
Zdravím,
před časem dojezdila další parní lokomotiva - 354.195. Měl jsem informace, že má propadlý kotel a tak ji čeká zostřená revize...
Tak jsem připravil foto-prezentaci ze svých snímků lokomotiv řady 354.1 se zaměřením na 354.195. Připravil jsem k tomu i video.
Výlet do Všetat
Okružní jízda z Řeže, přes Kralupy, Neratovice, Všetaty, Lysou n.L. a Masaryčku.
3.9.2019
17.8.2019
Bylo-nebylo. Slovo dalo slovo a zrodila se myšlenka výpadů 3 chlapů - dědy, táty a syna - na Slovensko, kde údajně ještě jezdí parní zubačky, lesní železnice a upíři tam vaří pivo.
17.8.2019
Dlouho plánovaná akce se stává skutečností - 3 šoutošské generace se vydávají za poznáním parní zubačky na slovenský Gemer.
15.9.2018

Železniční setkání ke dni železnice v Praze.

31.1.2018. Pes mne venčil ráno u řeky a já telefon pohotově, co kdyby jel nějaký ten Vectron (no jo, bastardi mizí a prohánějí se zde Vectroni).
Pomalu se plížící brejlovec dával tušit nějakou akci. A protože pes nikam nepospíchal, dovolil mi, abych nafotil něco "plechového porna".
24.1.2018 Jančurák se posral!
23.9.2017 Den železnice na Smíchově. Potěšil klub Zababov, který zajistil účast hnedle tří parních lokomotiv 209, 464.102 a 475.111.
ČHŽ 2016
Rok se sešel s rokem a já zase jel na ČHŽ
ČHŽ 2015
V létě 2015 jsem strávil týden v Čiernom Balogu...
22.6.2014 - Setkání provozních parních lokomotiv Lužná
Jízda šlechtičny 6.6. z Plzně do Prahy a 7.6. zpět. Já jsem chytnul jen ten návrat...
5.4.2014 Herold Expres ze Zdic do Březnice, včetně návozu z Vršovic a také jižních Čech... Pořádala výtopna Zdice, Saxi, Sdružení rakovnicko-protivínské dráhy .....
13.12.2013 Arriva dnes jede naposled. Lidé si už zvykli na zrychlený motoráček, který zkrátil intervaly mezi vlaky. Zrychlil dopravu do Prahy, zavedl vyšší standard cestování.
23. září 2013 vyjíždějí soupravy dopravce Arriva mezi Kralupy nad Vltavou a Masarykovým nádražím v Praze, které byly v jízdním řádu SŽDC avizovány od počátku roku 2013...
16.6.2013 - Zaujaly mne informace o sesuvu pod lomem v Dobkovičkách a o přerušení trati Lovosice - Teplice. Zajel jsem se podívat...
27.dubna 2013 pořádalo sdružení Rakovnicko-protivínské drahy pochod po stopách zrušené vlečky z Tochovic na Orlík. Samotné záběry z vlečky jsou na stránkách o vlečce, zde jsou obrázky z "klubovny" sdružení RPD - Stavědla 2 na nádraží Příbram.
28.dubna 2012 - Jízda parního vlaku u příležitosti audience Karla I. v Brandýse nad Labem
na trase Praha - Neratovice - Brandýs n.L. - Mělník - Brandýs n.L. - Neratovice - Praha
Den železnice 24.9.2011 v Děčíně: Modrý šíp, Zelený Anton, Albík...
14.května 2011 - velká sláva na Masaryčce
4.dubna 2011 - zašlá sláva na Masaryčce.
25.9.2010 - den železnice v Jindřichově Hradci. Opět na kolejích JHMD.
18.9.2010 - Vinobraní Roudnice - akce: jízda mimořádného motorového vlaku na trase Roudnice - Budyně nad Ohří (včetně úseku Račiněves - Budyně, který se v současnosti neprovozuje).
3.7.2010 - Student agency zahajuje letní víkendový provoz na "Kozině".
12.6.2010 - řeží projíždí němka řady 01. Vlak německého spolku přátel železnice se vrací do Drážďan.
24.4.2010 - Vlak Sv. Jiří / Pouť na Říp. Průjezd vlaku pod skálami v Řeži.
17.5.2009 - zahájení muzejní sezóny v Lužné u Rakovníka
25.4.2009 - Pouť na Říp
Jízda "čtyřkoláku" z Masaryčky přes Kralupy a Slaný do Zlonic.
141 nedojela!
Došlo i na ni. V těchto mrazech se jezdí zřejmě se vším, co jede. No a mašinka, která má nárok na spokojený důchod, tyto mrazy taky nevydržela! 10.1.2009 10:14:52
Phone Hostivař
Od 1.7.2008 skončilo mé dojíždění vlakem do Libně, ale zase někdy dojíždím do Hostivaře...
Lužná 2008
Po dlouhé době se vracím ke svým železničním stránkám, které jsem pohříchu delší dobu zanedbával! A začínám rovnou s tématem závažným: ukončení muzejní sezony v Lužné u Rakovníka.
JHMD 2008
27.9. - den železnice. Na výběr bylo skutečně mnoho akcí, ale teto kout Jižních Čech je naše srdeční záležitost.
Na severu Prahy - podruhé.
Tak tady to začalo: čekání si krátím vyhledáním vhodné kompozice (a to v případě roztockého nádraží není problém) a z nedostatku jiných zařízení po ruce vytahuji telefon!
Oslavy 100-letého výročí severní - Obrataňské - větve byly z organizačních důvodů přesunuty z prosince, kdy byla dráha ve skutečnosti otevřena, na vděčnější podzimní období.
Velmi pěkná akce - Sétkání bejčků - se konala v Lužné u Rakovníka 24. a 25.VI.2006. Stroje - kdysi tak běžné na našich tratích - se předvedly v plné parádě.
Hvězdou letošního "Parního víkendu" v Lužné byl bezesporu parní vůz Komarek. Jen pár zasvěcených vědělo o jeho zkouškách a převozu na trase Č.Velenice - Č.Budějovice - Lužná u Rakovníka.
Loučení s tratí Přibyslav - Sázava u Žďáru 22.IV.2006. Trati, dosud přežívající jako vlečka, hrozí zrušení a zánik... Fotoreportáž Jaroslava Wagnera.
6.11.2005 - naposledy do Děčína jako R772
ČD končí se zkušebním provozem řady 680 na trati Praha - Děčín
Setkání parních lokomotiv 25. a 26. VI. 2005 bylo vskutku důstojným vyvrcholením muzejní sezony v Lužné u Rakovníka.
A tak Komarek opouští 25.5.2005 NTM a míří do opraven v Českých Velenicích. A my se můžeme těšit, že vzácný parní vůz uvidíme po velmi dlouhé době opět v provozu.
Na závěr foto party dělníků, kteří zajišťovali nakládku.
1.5.2005
otevíralo své brány muzeum v Lužné u Rakovníka. Zajímavostí byla jízda nově rekonstruované 434.1100.
Výlet na Křivoklát vlakem s parní lokomotivou Albatros na advent na Křivoklátě
Na zatěžkávačce mostů se objeví 498.022, 555.0153, 475.111 a 475.179. Zkouška začne 6.12.2004 cca v 8.00 hod, kdy budou na novou mostní konstrukci vpuštěny po dvojicích parní lokomotivy (prdelema k sobě). Potom bude následovat zkouška jen se dvěma lokomotivami (498.022 + 475.179 ??) Celá zkouška má být dokončena do 12.00 hod.
Jízda Rebbecy - 498.104 - se uskutečnila u příležitosti Mikuláše 5. prosince 2004. Zvláštní vlak jel po rase Blava hl. st. - Rača - Nové Mesto - Petržalka - Nové Mesto- Hl. stanica.
Jízda se konala 27.11.2004 u příležitosti 130 let trati Ústí n.L. - Úpořiny - Bílina, 130 let trati Ústí n.L. Střekov - Děčín východ - Prostřední Žleb a ukončení sezony železničního muzea Zubrnice. Jízdu organizovala Zubrnická muzeální železnice a Krajský úřad Ústeckého kraje
V sobotu 20.11.2004 mají být na "Babíňák" (R 790 / R 791 "Otava") nostalgicky nasazeny vozební náležitosti "T 435.0087 + 3 Balm ("krátké")" = "jako za starých časů" ... Je to jedna z posledních možností, jak si dávné doby připomenout
Jízda parního vlaku na trase Karlštejn - Zadní Třebáň - Lochovice 18.9.2004
DSCF0419.JPG (59945 bytes) Setkání parních lokomotiv řady 345 - 26.-27.VI.2004
Lužná u Rakovníka
s mezinárodní účastí
Den Kozla 5.VI.2004
Pivovar - již tradičně - pořádá pro své příznivce a zákazníka Den Kozla - spojený s poznáním pivovaru i jeho výrobků - letos již dvanáctý. Pro mne byla největším lákadlem "němka" 555.0153 v čele mimořádného vlaku z Prahy do Strančic a pak "pendly" mezi Strančicemi a V.Popovicemi.
Lužná u Rakovníka 1.5.2004
Zahájení sezony v muzeu nejenom otevřelo dveře dokořán pro návštěvníky, ale u této příležitosti jel z Prahy zvláštní vlak s papouškem 477.043 v čele.
Masarykovo nádraží 11.1.2003

Fotky jsem pořídil u příležitosti jízdy zvláštního vlaku na veletrh cestovního ruchu GO na výstaviště Brno. Vlak vedl nulkový albatros 498.022

Výstava v salonním coupé

duben 1999 - nicméně tato stránka byla jaksi stranou u zahraničního providera... a po létech jsem ji zase zpřístupnil.

Šlechtična

15.ledna 2000 - plzeňský Iron Monument Club pořádá další ze svých jízd po nákladních spojkách Prahou.

Šlechtična II

Zdá se, že akce plzeňského Iron Monument Clubu jsou v Praze úspěšné. Tentokráte, 19. a 20. února 2000 vyjeli v historickém vlaku taženém 475.111 na pražský Semmering. Škoda, že kvůli přechodnosti se nekonal návrat Prokopským údolím.

Mikuláš 1999
Mikuláš 1998
pc070059.jpg (424663 bytes) Bouřňák 2002 - Mikulášská jízda na Krušnohorské železnici
PIC00013.jpg (186797 bytes) Bouřňák 2003 - Mikulášská jízda na Krušnohorské železnici
Stříbrný šíp
Karlštejn 13.4.1998
Liberec 1980
Nové údolí 8.8.1999
Zlonice 3.10.1998
Košice 2003
Košice, 21.9.1998
Někdy v sedmdesátých létech minulého století dojezdila úzká dráha do lázní Korytnica
Vlečka na Orlík
Výstavba vodního díla byla zahájena 1. října 1954. Hlavní stavební práce byly situovány v těžce dostupných místech, značně vzdálených od existujících dopravních sítí. Zprvu byl materiál dopravován po železnici do stanice Milín. Zde bylo vybudováno překladiště o dvou kolejích a materiál se dále dopravoval automobily. Ve druhé polovině roku 1956 byly zahájeny práce na stavbě železniční vlečky dlouhé 16 km, do těsné blízkosti přehradní hráze.