Stříbrný šíp

Stříbrný šíp

Dráhy
Události
Převoz TGV
Jaroměř 2022
Vrchlabí 2022
Hrabačov 2022
Lužná 5.7.2022
TGV v Praze
Litomyšl 2022
Lužná 20.5.2022
Lužná 2019
Všudybylka
Výlet do Všetat
Čierny Balog 2019
Tisovec
Smíchov 15.9.2018
Sypáci - Řež
Jančurák se posral!
Smíchov 2017
ČHŽ 2016
ČHŽ 2015
Lužná 2014
Západní Expres
HeroldExpres 2014
Last Arriva
Arriva 23.9.2013
Sesuv pod lomem Dobkovičky
Orlík 2013
Karel I.
Děčín 24.9.2011
Masarykovo nádr.14.5.2011
M222.0
vinobraní Roudnice
JHMD 2010
Kozina 2010
Němka jede!
Vlak Sv.Jiří
Lužná 2009
Pouť na Říp
141 nedojela
JHMD 2008
Lužná 2008
Phone Hostivař
Na severu Prahy
JHMD2006
Setkání bejčků
Lužná 2006
Tišnov 2006
Setkání 2005
Lužná 2005
Komarek 25.5.05
Křivoklát
Měření mostu přes Seifertovu ulici v Praze u křižovatky U Bulhara 6.prosince 2004
Bratislava, 5.prosince 2004
Pendolíno
Párou krajem 2004
Hektor T 435.087
Lochovice 18.9.2004
Setkání parních lokomotiv řady 354
Lužná 2004
Den Kozla 2004
Bouřňák 2003
Albatros 2003
Košice 2003
Bouřňák 2002
Šlechtična II
Šlechtična
Vlečka na Orlík
Korytnická dojezdila
Mikuláš 1999
Nové údolí 1999
Salonní coupé
Mikuláš 1998
Zlonice,3.10.1998
Košice, 21.9.1998
Stříbrný šíp
Karlštejn 1998
Liberec 1980
Z cest

Saša Káldy, 1998

Po dobrých počátečních zkušenostech s provozem motorových vozů řady M290,0 objednaly ČSD v r. 1937 obdobný motorový vůz - tentokrát v ČKD. K jeho dodávce došlo až v roce 1939...

sip1.jpg (91368 bytes) sip2.jpg (94113 bytes)
M 260.0 v libeňském depu v srpnu 1998

... Motorový vůz měl dva naftové motory vodou chlazené, osmiválcové, s válci do V. Měly průměry válců 150mm, zdvih pístů 190mm a při 1400 ot. za min. dával každý z nich výkon 230 koní... ...Podvozky typu "Görlitz" byly otočné s čepem. V každém byl uložen naftový motor a šestistupňová planetová převodovka PRAGA-WILSON s předřazenou hydraulickou spojkou.... ...Při přímém záběru dosahovalo vozidlo rychlosti 90km/h. Při zařazeném 6. stupni - do rychla - dosahovalo rychlosti 120km/h. Se zřetelem  na brzdicí váhu motorového vozu nemohlo však být této vysoké rychlosti v provozu vůbec využíváno a konstrukční rychlost byla stanovena na 90km/h...

 sip4.jpg (60033 bytes)  sip6.jpg (74454 bytes)

...Rozdělení vozové skříně bylo v půdorysném pohledu symetrické. Na obouch čelech strojovna, sloužící zároveň jako stanoviště strojvedoucího, a za ní nástupní plošiny. V čelech vozu byly přechodové dveře s můstky, a protože každá strojovna sloužila zároveň jako zavazadlový oddíl, byly ještě s obou stran dvoukřídlové dveře. Dva shodné oddíly pro cestující byly přepychově vybaveny...

sip3.jpg (68901 bytes) sip5.jpg (80150 bytes)

... Spouštěcí okna ovládaná kličkou, kožená sedadla 2+2, větrání sáním nebo přetlakem a vytápění teplovodní. Celkem bylo ve voze 64 míst k sedění. Zprvu nebyl vůz vůbec označen druhem vozové třídy. Až později byly jeho oddíly prohlášeny za dřívější 3. třídu. Stupátka u nástupních dveří byla vysouvací....
... V r.1951 byl odstaven a v r. 1957 byla jeho vozová část vyřazena v dílnách Šumperk. Spalovací motory byly odprodány karlínskému divadlu do pomocné stabilní elektrárny.

IMAGE1.jpg (61599 bytes) fa9-0071.jpg (65104 bytes)
Tovární fotografie nového vozu.    Při východu z libeňského depa.

Citováno z: Atlas lokomotiv 2. - Ing. Jindřich Bek
Vydal: NADAS 1971
Kráceno