Kdy a kdo organizoval mikulášskou jízdu pražským Semeringem, vidíte z
přiložených jízdenek.
Zbývá pouze dodat, že vlak vedla parní lokomotiva 354.7152, vyrobená v pražské
Českomoravské strojírně v roce 1917, zrestaurovaná stejně vzorně jako souprava
osobáků Bi a Be.
Jeden z vozů Be pyl přestavěn na vůz bufetový, dobře zásoben tekutými prostředky
proti chladu - a že bylo pod nulou!
Celá akce byla sledována fanoušky - fotografy. Největším problémem za
překrásného počasí byl výběr vhodného místa. Jednak je v pražském Semeringu
jeden výhled hezčí než druhý,
jednak byl trochu problém nešlápnout na některého z fotografů. A byla slyšet
nejen čeština...
Není snad lepší tento výřez?
I tahle momentka pod skálou není marná.
A honem ještě jednou, kdyby náhodou se ta předchozí nepovedla. Jenom kdyby ta
kola byla lépe vidět...
Ještě si odskočíme na nedaleké nádraží Praha-Hlubočepy. Po dokončení
výstavby Jihozápadního město provoz na dráze Prokopským údolím poklesl
a část dopravních kolejí se stala přebytečnými. Ale proč jen polovina
materiálu se dočkala odvozu?
V Hlubočepích existuje jedna rarita - přes vcelku nevelký potok vedou tři mosty
nad sebou. Tak a toto je zkušební foto se Singrovkou - t.j. M240.0. Syn mi tvrdí, že
je to 820. Hm, to jsou zase nějaké novoty...
A tak jsme našli lepší výhled, kde jsou všechny 3 viadukty dobře viditelné,
včetně potoka. No a zase za odměnu není vidět 354-ka.
Tak, to je ona. 354.7152
5.12.1998 odpoledne - připravena na odjezd 14.10
25.12.1998 - pochodem v Prokopském údolí rychlujeme trávení. Ohlédnem se - a za
námi šukafon, který zde jezdí normálně.