Wolibórz - to byl za Prusů Volpersdorf a obec měla své nádraží. Vlaky ze Srebrnej Góry, nebo tedy tenkrát ze Silberbergu používaly k překonání horského hřebene ozubnici. Po přejetí vrcholu vlak jel po ozubnici až do Neudorfu, který nyní nese jméno Nowa Wieś Kłodzka. Ozubnicové lokomotivy však vlak dotáhly až do Volpersdorfu a tam byly vyměněny za lokomotivy klasické - adhesní. Ozubnicové lokomotivy přebíraly vlaky z Mittelsteine a sunuly je zase na horský hřeben.
Ze samotného nádraží nezbyla než budova, která je nyní využívána jako obytné stavení. Jinak se ze staničního vybavení nezachovalo nic - kromě stop kolejí - a pravděpodobně též koleje pod asfaltem, jak to bývá - na bývalém železničním přejezdu mezi obcemi Dzikowiec a Wolibórz.
Je neuvěřitelné, co po 90 letech odkryje takový letecký pohled. Zde je vidět 2 trasy zbíhající se v bývalém úvraťovém nádraží. (Pokud ty trasy nevidíte, vizualizujte si je kliknutím na obrázek.) Úvraťové nádraží se obecně vnímá jako provozní komplikace, ale zde se tak jak tak měnily adhesní lokomotivy za lokomotivy ozubnicové, takže to vyšlo nastejno a nádraží se znamenitě přiblížilo (tenkrát) obci Volpersdorf. Po ukončené války, podle některých webových zdrojů, Poláci nějakou dobu do Wolibórze, jak se obec po válce jmenovala, zajížděli, než toho nakonec také zanechali a z trati zbyla pouze vlečka do lomu.
Obsluha výhybky za železničním přejezdem byla zajisté zajišťována obsluhou závor. Zdali obsluhu závor a tím pádem i obsluhu výhybky zajišťovala obsluha zhlaví, nebo zda u přejezdu existoval strážní domek - to se zjistit nepodařilo - po nějakém domku nebylo ani stopy!
Letecký pohled byl sejmut z obrazovky aplikace mapy.cz dne 27.3.2020