Mapa trati

Přibližný zákres vedení trati provedený podle leteckých záběrů terénu a přenesený na kopii turistiské mapy (mapy.cz). Dokreslené úseky trati v současnosti neexistují, zůstaly po nich pouze stopy v terénu.

Z celé trati zůstalo jen malé torzo - úsek ze Scinawky Sredniej do Slupiece, resp. do odbočky do lomu za stanicí Slupiec. (Do lomu se zajíždí úvratí.)

Existující úsek Dzierżoniów-Bielawa nebyl součástí původní trati, kdy byl dobudován - není mi známo. Původní trať se brala oklikou přes Peterswaldau (nyní Pieszyce). Jméno Peterswaldau pak bylo obsaženo v názvech 4 zastávek.

Díky nízké propustnosti trati (a ozubnicového úseku zvláště) pak bylo rychlejší objet Soví hory po některé z magistrálních tratí. Dráha pak nemohla konkurovat v nabídce - zejména nákladní dopravy - a stávala se nevýnosnou. Nejdříve byl v roce 1931 zastaven provoz na uzubnicovém úseku a po krátkém živoření obou oddělených větví byly v létech 1933-1934 koleje demontovány za účelem vyzískání cenného materiálu.

Oba cihlové viadukty, které byly spouští likvidace dráhy, stojí dodnes a představují lákavý cíl turistů...