Trať

Z celé trati Reichenberg (Dzierżoniów) - Wünschelburg (Radków) jsme zmapovali pouze úsek Mittelsteine Kleinbahnhof (Scinawka Srednia) - Silberberg Stadt (Srebrna Góra). Z toho úsek Mittelsteine Kleinbahnhof - Silberberg festung jsme projeli autem s fotozastávkami a úsek Silberberg festung - Silberberg Stadt jsme prošli pěšky, přičemž cestu zpět jsme absolvovali skrze městečko Srebrna Góra rozložené kolem silnice strmě stoupající k pevnosti. Cihlové viadukty Srebrnogórski a Ždanówski patří rozhodně k nejkrásnějším pamětihodnostem trati a je zážitkem nejenom procházka po viaduktech s rozhledem do širokého okolí, ale též prohlídka viaduktů zespoda, při které lze obdivovat ladné a subtilní obloky mostní konstrukce. Zájemce o historické fotografie jak tratě tak strojů jednoznačně odkazuji na web Eulengebirgsbahn (fotky nejsou v mém vlastnictví).

Somotný ozubnicový úsek byl mezi stanicemi Silberberg Stadt (Srebrna Góra)- Neudorf (Nowa Wieś Kłodzka). Ozubnicová lokomotiva sunula soupravu až do vrcholové stanice Silberberg festung. Zde objela soupravu a svážela ji dolů v čele vlaku. V Neudorfu ozubnice končila, ale lokomotiva v adhesním režimu dotáhla soupravu až do Volpersdorfu (Wolibórz). Zde byla na konec vlaku připojena lokomotiva adhesní a z úvraťového nádraží vyjela v čele vlaku. Ozubnicová lokomotiva zůstala samozřejmě ve stanici, kde čekala na další práci. Při cestě z Volpersdorfu byl celý postup analogicky obrácený - sunutí vlaku nahoru k pevnosti a svoz vlaku do Silberbergu v čele soupravy.

Nákladní vlaky přejížděly hřeben Sovích hor se dvěma (ozubnicovými) lokomotivami, jedna lokomotiva v čele, druhá na konci, na postrku.

V uvedené mapce jsou miniatury fotografií zároveň odskoky na fotogalerie daného zastavení. Fotografie celé trati neuvádím, záběry prodírání se křovinami jsou opravdu pouze pro velmi zapálené fanoušky.

Opravdový drážní výškový profil trati se mi už asi sehnat nepodaří. Proto jsem se pokusil sestavit pomocí aplikace mapy.cz alespoň výškový profil přibližný. Zleva začíná stanicí Ścinawka Średnia a sleduje naši jízdu autem podél kolejí až k vrcholu trati. Tam jsme auto zaparkovali a pokračovali jako správní šotouši tu po naučné stezce a onde po náspu hustě zarostlém keři až do bývalého nádraží Silberberg Stadt. Za odměnu jsme se mohli při zpátečné cestě projít městečkem Srebrna Góra a vychutnat si ten krpál!