Proč vlastně "kuchyně"? No, ono se tak říkalo v době páry
strojvůdcovské "boudičce" - a je celkem zřejmé proč. A uznejte
sami: říkat tomu "stanoviště strojvůdce" nebo "cockpit"
- to není ono!
|
Tak toto je sice starý, ale parádní úlovek.
Pohled z okna 387.0 - mikáda. Je to foceno v roce 1983, při příležitosti
výstavy lokomotiv v Liberci - konec pravidelného parního provozu v Československu
(Tehdy. Ještě.)
Foto S.K.
|
|
Teď jsme na stanovišti strojvedoucího na 556.0506.
Foto S.K. Moldava v Krušných Horách,
6.12.2003 |
|
Po předchozím Goliášovi, zde se jedná spíše o
Davida: kuchyně jindřichohradecké U47.001 dne 25.9.1999.
Foto S.K.
|
|
Kuchyně lokomotivy 310.094 (Stocker club - Nové Údolí -
Šumava)
Foto S.K.
|
|
Bechyňská E400.001. Všimněte si, jak jsou některá zařízení
podobná, ať jsou již použity kdekoliv: Ten parádní rychloměr - ten
je i na páře U47.001 na před-předchozím obrázku.
Foto S.K.
|
|
...A její mladší sestra - nyní už též odltimer.
E422.001, nyní 100.001.
Foto S.K.
|
|
Opět něco předválečného: E423.001 - 3 obrázky
sezazeny tak, aby dávaly představu o vnitřním uspořádání kabiny.
S.K. 21.6.2003
|
|
E436.004 - stanoviště strojvedoucího
S.K. srpen 2002
|
|
Řídící stanoviště M131.1405 - vůz vyroben po válce,
nicméně stanoviště je více než spartánské.
Mimořádná jízda osobního motorového vlaku Zlonice - Slaný -
Zlonice dne 3.10.1998. Vlak se řítí rychlostí 40-50 km/hod.
Foto S.K.
|
|
Posunovací 210. Tak dlouho jsem se na ní projížděl po
jindřichohradeckém nádraží, až jsem si pak ve spěchu nepoznamenal
její inventární číslo.
Zajímavé je použití této lokomotivy na posunu v J.H. Je spřažena se
služebním rybákem, přestavěném na akumulátorový vůz.
Foto S.K. 25.9.1999 v Jindřichově Hradci. |
|
Klasika z počátků motorizace ČSD, nyní ČD 721.190-7,
neboli Hektor T458.1
Foto S.K. 25.9.1999 v Jindřichově Hradci. |
|
Bardotka T478.1 - nyní 751.211-4. Strohá plechárna let
70-tých.
Foto S.K. 25.9.1999 v Jindřichově Hradci. |
|
Prototypová 180.001, focená při oslavách 100. výročí
dráhy Tábor - Bechyně.
Foto S.K. 21.6.2003 |
|
Laminátka 230.099, focená při oslavách 100. výročí
dráhy Tábor - Bechyně.
Foto S.K. 21.6.2003 |
|
"Plecháč" 242.249-1 ex. S499.02. Klasický
"volant" kontroléru se scvrkl na podivnou čtvrtinku.
Foto S.K. 25.9.1999 v Jindřichově Hradci. |
|
"Eso" 363.111-6 je momentálně jedna z nejmodernějších
elektrických lokomotiv ČD. Nastavte požadovanou sílu, rychlost a skluz - zbytek zařídí
elektronika. Je zajímavé, že tlačítkové ovládání stupňů nedošlo
obliby u strojvůdců - a tak ostatní řady mají "rajčáky"
- pákové ovladače.
Foto S.K. 25.9.1999 v Jindřichově Hradci. |
|
Elektrická motorová jednotka ř.451 (ex. EM475.1).
Reprodukce fotografie z roku 1989 |
|
25.03.2011
18:00 - Hmm... tak domů nepojedu ani touto soupravou. Má poruchu. Tak se
alespoň dostávám na reko stanoviště strojvedoucího.
Místo: Masarykovo nádraží
Řada : 451.026 |
|
24.07.2017 08:10 - Pan Strojvůdce ponechal laskavě okno
otevřené!
Místo: Libeň
Řada : 451.001 |
|
Tak toto prosím, není letadlo.
Snímek z července 1999 ukazuje interiér řídícího stanoviště
TGV Duplex. Jinak: venku je tak 39oC, tady uvnitř, ách, to je
lahoda - tak cca 22.
No balada.
Foto S.K.
|
|
Doba poněkud pokročila a i takové stroje
jezdí po českých drahách (prosím malé č a malé d, nezaměňovat s jednou železniční společností).
Zde kuchyně stroje 193.205, pronajatého firmě Regiojet. Značení stroje je
německé, protože i imatrikulace. Nicméně stejné stroje si pronajímá i výše
zmíněná společnost.Foto: S.K. 15.10.2018 |
|
Kuchyně
dnes (15.9.2018) nejnovějšího přírůstku firmy Metrans, výrobku fy Bombardier
- TRAXX řady 386.039 (česká imatrikulace) Stejné lokomotivy, ovšem pro
rychlost 160km/hod nakupuje v současnosti i firma Regiojet. |
|
Toto
je z archívů, léto 2006 v Bezdružicích, motoráček M120.417.
Leze se tam jako do kurníku, sedí bokem ke směru jízdy, ale výhled parádní! |
|
Desiro s německou imatrikulací 642.086. Tyto vozy používá Arriva na Městské
lince (tangentě, S49...), pokud nemá volnou 845 nebo poyřebuje prokázat
nízkopodlažnost.
S.K. 17.4.2019 |