|
Bečov. Malé, ale půvabné město na dráze Karlovy Vary - Mariánské
lázně. Současně výchozí stanice odbočné trati do Rakovníka přes
Žlutice. |
|
Ano, to je zároveň město, nad kterým se tyčí hrad významný
objevem unikátního románského relikviáře sv.Maura. |
|
Za Rakousko-Uherska a za 1. republiky panoval na této trati čilý
ruch. Kromě jiných zde jezdily lázeňské expresy do M. Lázní a do
K.Varů. Výtopna v Bečově měla 3 stání - nyní je opuštěná.
Pohled od mariánsko-lázeňského zhlaví s městem na pozadí. |
|
Nákladní doprava je minimální a nejčastějšími vozidly jsou
soupravy 810, 810+010, nebo, jako zde, Veselá Kráva (714.204) +
3x010. |
|
Zajímavostí je zde cca 2,8 km dlouhý souběžný úsek tratí do M.Lázní
a do Rakovníka. "Závody" manipulačního vlaku s 810-kou
vyfotil ??? |
|
Na této falešné dvoukolejce se nám naskýtá pohled na zajímavou sestavu návěstidel.
Sestava začíná dvojicí světelných předzvěstí. |
|
... a následují dvě mechanická vjezdová návěstidla .... |
|
... z nichž, jak vidno, je jedno s pevným žlutým ramenem.
(Ono už dávno není žluté - spíše rezavé.) |
|
Pro zajímavost - pohled z trochu jiného úhlu. |
|
A na závěr - něco z historie. Motorový vůz M230.001 z počátků
motorizace na ČSD v Mariánských Lázních.
Výrobce: Tatra Kopřivnice, vyroben 1926, 2 motory N.A.G.
o 75 koňských silách, 2 mech.převodovky, uspořádání (1A)(A1). Zdrže
působily na kotouče nalisované na nápravách. (Pramen: J.Bek, Atlas
lokomotiv II)
Foto pravděpodobně z roku 1927, kdy byl vůz přidělen na trať K.Vary
- M.Lázně |
|
A ještě starší pohlednice ze sbírky p. Oriána. Mariánské Lázně
za Rakousko-Uherska. |